آخرین اخبار

تبیین ویژگیهای دکتر سیدعظیم جولازاده حسینی

مورد بعدی *حسن خلق، تواضع، آرامش و انعطاف پذیری* است. تمام کسانی که با دکتر جولازاده حسینی حشر و نشر دارند، واقف هستند که موارد مذکور از خصوصیات ذاتی ایشان هستند و به یک بازه زمانی خاصی تعلق ندارند.

اشتراک گذاری
۰۱ آذر ۱۴۰۲
3 بازدید
کد مطلب : 1781

به قلم: میعاد کعبی

در نوشتار نخست به تبیین گزاره جوانی بعنوان یکی از ویژگیهای مهم” دکتر سیدعظیم جولازاده حسینی” پرداخته ایم. در نوشتار پیش رو با تکیه بر مفهوم *مدیریت جهادی* و *بیانیه گام دوم انقلاب* به بررسی ویژگی های شخصیتی مشار الیه خواهیم پرداخت.

در گام نخست تعریفی از مدیریت جهادی داشته باشیم که در سال ۱۳۹۳ توسط *رهبر معظم انقلاب* وارد فرهنگ مدیریتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گردید. برخلاف سیستم های مدیریت سکولار، *مدیریت جهادی* _فرایند به کارگیری موثر و کارآمد منابع، برنامه ریزی و سازماندهی و بسیج منابع و امکانات و هدایت و کنترل آن برای دستیابی به اهداف بر اساس نظام ارزشی مورد قبول و جهد و تلاش موثر مبتنی بر مبارزه در تمام عرصه های علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی است._

این نوع مدیریت بخصوص در بحث کلان آن داری شاخصه هایی است که توسط مقام عظمای ولایت تشریح و تبیین شده است.

یکی از ویژگیهای بارز چنین جایگاه کلان، *متدین، ارزشی و انقلابی* *بودن وپای نظام ماندن* است. دکتر سیدعظیم جولازاده حسینی در شهرستان دزفول چشم به جهان گشود که *پیران و جوانان* آن به جرم ایستادگی و مقاومت در برابر کشور عراق و همراهی همه جانبه با رزمندگان اسلام توسط ارتش عراق، مورد حمله موشکهای بزرگ شدند و شهر دزفول تبدیل به ویرانه شد ، این محیط عرصه مقاومتها و رشادتهای بی نظیر دلاوران میهن اسلامی ما بود. دکتر سیدعظیم جولازاده حسینی فرزند این مکتب ارزشی است و با این پایه اعتقادی تاکنون در عرصه های مختلف و از جمله در نهاد مقدس بسیج همواره حضوری فعال دارند.

مورد بعدی *حسن خلق، تواضع، آرامش و انعطاف پذیری* است. تمام کسانی که با دکتر جولازاده حسینی حشر و نشر دارند، واقف هستند که موارد مذکور از خصوصیات ذاتی ایشان هستند و به یک بازه زمانی خاصی تعلق ندارند.

شاخصه سوم، *توکل همیشگی بر خداوند متعال، خود باوری و اعتماد بنفس* است. ایشان با توکل به خداوند متعال و اعتماد بنفس، و با وجود همه محرومیتها از قبیل دور بودن محل تحصیل تا منزل در تمامی مقاطع تحصیلی، بدون سهمیه خاص تحصیل خود را ادامه و سپس تا درجه دکتری مدیریت، مدیریت کسب و کار در دانشگاه تهران و تالیف کتب و مقالات در سن جوانی این روند استمرار داشته است. در بحث استخدام و تدریس نیز همین وضع به همین منوال است.

شاخصه چهارم، *دوری از اختلافات و شکاف ها و توصیه به وحدت و همبستگی* است. دکتر سید عظیم جولازاده حسینی همیشه بر وحدت و همدلی در منطقه (غرب استان تهران ) و ایران اسلامی تاکیدات ویژه ای دارند که در نشست ها و سخنرانی های مختلف در محیط دانشگاه، محل کار و اجتماع همواره بر اصرار می ورزند.

شاخصه بعدی، *کارآمدی، شناخت فرصت ها و تهدیدات و استفاده از امکانات و ظرفیت ها و استعدادها (جوانان و بانوان)* است. با توجه به اینکه دکتر سیدعظیم جولازاده حسینی دانش آموخته رشته مدیریت کسب و کارهستند ، با داشتن ویژگی تفکر سیستمی و هوش هیجانی مطلوب و با نگاه علمی توان تحقق این امر را دارند.

مورد آخر، *مردمی بودن* به فرموده رهبر معظم انقلاب است. پیشرفت و سازندگی کشور بدون *مشارکت مردم* امکان پذیر نمی باشد. دکتر سیدعظیم جولازاده حسینی با تاسی از زندگی بزرگان دین وانقلاب همواره در بین مردم است و در مراسمات مذهبی، ملی و محلی حضور فعال دارند. سکونت ایشان در اندیشه فاز یک ، از وی جوانی مردمی و محبوب ساخته است.

در نوشتار بعدی به تبیین ویژگی دیگری از دکتر سیدعظیم جولازاده حسینی خواهیم پرداخت .

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *