آخرین اخبار

بکارگیری جوانان در پیشرفت کشورموثر است

باید بگویم که ما جوانان فرصت های پنهان جامعه هستیم که کشف این فرصت پنهان توسط مسئولین موجب توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

اشتراک گذاری
۰۸ بهمن ۱۳۹۹
0 بازدید
کد مطلب : 591

تجربه مدیریت جنگ توسط جوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس موجب شده تا رهبر معظم انقلاب نگاهی مدبرانه به جوانان داشته باشند.

حضرت امام خامنه ای  بارها در سیاست های ابلاغی و چشم انداز های سیاسی کشور اهمیت فراوانی به جوانان داده اند و این اولین باری نیست که ایشان این مهم را مورد تاکید قرار داده اند.

باید گفت یکی از راه های پیشرفت و ترقی کشور سرمایه گذاری بر روی جوانان و نسل آینده می باشد.

متاسفانه مسئولین به توانایی ما جوانان اعتماد کمی دارند وغالباً حتی نخبگان و فرهیختگان جوان هم که در سِمت های مشورتی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی منصوب می‌شوند، قادر به اجرایی کردن ایده‌ها و طرح‌های خود نیستند! چون مدیران اجازه نمیدهند تا جوانان و نخبگان جوان وارد عمل شوند و ایده ها و طرح های خود را جامعه عمل بپوشانند که این یک مشکل اساسی برای جوانان میباشد عدم اعتماد مدیران به جوانان.

مسئولین و مدیران ما باید ظرفیت‌های عظیم جوانان را باور داشته باشند و همچون رهبر عزیزمان که همیشه به جوانان نگاهی خاص داشته و پیشرفت کشور را به همت جوانان میداند مسئولین و مدیران هم راه را برای ورود جوانان به عرصه‌های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی هموار سازند.

نسل جوان به عنوان نیروی فعال و متحرک، پرتلاش و با احساس میتواند نقش خوبی در پیشرفت کشور و یک جامعه داشته باشند.

یقینا جوانان در هر کشور به عنوان نیروی انسانی سرمایه های اصلی و مایه قدرت و توان آن کشور محسوب می گردند. و کشوری در مسیر پیشرفت و توسعه موفق می شود که به بهترین شکل از نیرو و پتانسیل جوانان خویش در عرصه های مختلف استفاده نماید و از ایده و نظرات جوانان استفاده کند .

 اگر مسئولین و مدیران کشور به شکل مناسب و با برنامه ریزی دقیق از توان این نیروی عظیم استفاده کنند ، یک فرصت بی نظیر را برای پیشرفت و توسعه همه جانبه و ارتقا امنیت ملی کشور به ارمغان خواهد آورد ولی اگر نیروی جوان به حال خود رها شوند و به نیازهای منطقی آنان توجهی نشود و برای استفاده از نیروی آنان برنامه ریزی لازم انجام نگیرد ، پیشرفت و رشد کشور دچار وقفه و مشکل خواهد شد و امنیت ملی کشور به خطر خواهد افتاد.

باید بگویم که ما جوانان فرصت های پنهان جامعه هستیم که کشف این فرصت پنهان توسط مسئولین  موجب توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

تلاش برای تأمین و تضمین برخی نیازها و خواسته‌های معقول و به حق جوانان وظیفه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول است در این راستا باید به ضرورت برنامه‌ریزی کلان و موثر برای پاسخگویی به این نیازها و بسترسازی رشد و بالندگی استعدادهای بالقوه جوانان توجه شود.

امیدوارم که مسئولین ومدیران نگاه و نگرشی مثبت به جوانان داشته باشند و از این ظرفیت بزرگ وجود جوانان استفاده کنند انشالله

با احترام

سیدعظیم جولازاده حسینی

About Author

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.